top of page
Zoeken

Personal branding, dat is toch niks voor een recruiter?


Andrea belt me op en vraagt of ik haar kan helpen met haar personal branding op LinkedIn.


Tof! Tuurlijk kan ik je daar bij helpen.


Wat wil je precies bereiken, Andrea?


Andrea vertelde dat ze meer vacatures op LinkedIn wilt plaatsen.


Ze zei: “We plaatsen een aantal keer per week vacatures op LinkedIn. Ons hele team doet mee. We liken elkaar en plaatsen comments onder elkaars post. Maar de sollicitanten blijven achterwegen.”


Ik vroeg haar: "Denk je echt dat het ligt aan de vacatures plaatsen?"


Overtuigend en volmondig zei ze “JA”.


Oei, dit hoor ik zo veel.


Daar ligt ook direct het probleem.


Als je geen interessante content plaatst (lees: alleen vacatures), zal niemand bij je aankloppen om te solliciteren op deze vacatures.


Iedereen scrolt verder wanneer ze een vacature op LinkedIn zien staan.


Net zoals jij iets wilt ‘halen’, wilt de lezer ook iets ‘halen’.


Iets ‘halen’ op LinkedIn = interessante content lezen.


Bij wie solliciteren werkzoekenden dan wel?


Bij recruiters die storytelling content op hun LinkedIn plaatsen.


Bij recruiters die door hun volgers worden meegenomen in hun (werk)leven.


Bij recruiters waarvan hun volgers vinden dat ze elkaar kennen, omdat ze elkaar volgen.


Het is simpel.


Koop jij eerder een product dat je al maanden volgt. Waarvan je honderden recensies hebt gelezen. En de eigenaar er van een bekende van een bekende is?


Of koop jij liever een nieuw product. Waar je nog nooit iets van hebt gehoord. Die zijn sporen nog moet verdienen. En waarvan je de eigenaar totaal niet kent?


Wil je storytelling content toepassen op je LinkedIn?


Je volgers verdubbelen?


En je vacatures zo sneller invullen?


Wil je stoppen met zoeken en gevonden worden?


Daar kan ik je bij helpen.

Stuur me een DM.


Niks veranderen kan natuurlijk ook.


Dan wens ik je heel veel succes!

0 opmerkingen
bottom of page