top of page
Zoeken

๐—›๐—ฒ๐˜ ๐—ด๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ผ๐—บ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป, ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ด๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ผ๐—บ ๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป.

Vaak zie ik het gebeuren bij opdrachtgevers.


Ze blijven maar vertellen:

โ€ข wat de ander verkeerd doet.

โ€ข hoe de ander het beter moet doen.

โ€ข hoe de ander het zou moeten aanpakken.


Mijn contactpersonen geven bij mij aan dat de ander niet luistert.


Ze voelen zich ongehoord.


Wat ik zie is dat ze vooral veel zeggen, maar niet luisteren.


Maar, als je zelf niet naar de ander luistert, kun je ook niet verwachten dat de ander wel naar jou luistert.


Deze voelt zich ook niet gehoord.


Wat je geeft, krijg je terug.


Probeer eens om effectief te communiceren. Hierbij begrijp je eerst de ander vรณรณrdat je zelf begrepen wordt.


Luister eens รฉcht naar de ander. Zonder het eerst zelf in te vullen.


Je zult tot verrassende inzichten komen.


Ga er niet vanuit dat je het al begrijpt, maar stel vragen, zo veel als er nodig zijn. Op deze manier begrijp je het pas รฉcht.


Geef de ander eens jouw oprechte aandacht.


Je zit al 24/7 met jezelf opgescheept. Dat is toch meer dan genoeg ๐Ÿ˜‰


0 opmerkingen
bottom of page